Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Sunday, July 3, 2011

7 Roller Coster Terpantas Dan Terhebat Di Dunia

Photobucket

1. Kingda Ka (Six Flags Great Adventure in Jackson, N.J.). Kingda Ka menjadi roller coaster tertinggi dan terpantas di dunia pada tahun 2005. Ketinggiannya mencapai 138 m dengan kepantasannya 205 km / jam.



Photobucket

2. Top Thrill Dragster (Cedar Point, Sandusky, Ohio) Pada tahun 2003, Top Thrill Dragster dinobatkan sebagai roller coaster terpantas dan tertinggi di dunia. Kepantasannya mencapai 193 km / jam dengan ketinggian mencapai 128 m. (sama dengan ketinggian 42 tingkat).



<Photobucket

3. Drop Zone (Paramount Kings Island, Kings Island, Ohio ), dengan Drop Zone, anda cukup duduk di kursi yang ada, diangkat sampai ketinggian 92m (sama dengan 27 tingkat), kemudian anda akan “dijatuhkan” dengan kepantasan 115 km / jam.



Photobucket

4. Tower of Terror (Dreamworld, Gold Coast, Australia) Sesuai dengan namanya, tower yang satu ini akan membuat jantung anda tertinggal di atas kerana kepantasanya mencapai 160 km / jam dengan ketinggian sama dengan 38 tingkat (+/- 129 m).



Photobucket

5. The Incredible Hulk Coaster (Islands of Adventure, Orlando, Fla.). Panjangnya mencapai 1.127 m dengan kecepatan maksimum mencapai 107,8 km / jam. Tidak setinggi dan sepantas yang lainnya tetapi dijamin anda akan merasa seperti naik pesawat tempur F-16 yang terkenal itu.



Photobucket

6. Superman Ride of Steel (Six Flags New England, Agawam). Sesuai namanya, anda akan dibawa “terbang” sepantas 124 km / jam. Kereta ini akan membawa anda meluncur diatas ketinggian 67 m dengan sudut selekoh mencapai 70°



Photobucket

7. Colossus (Thorpe Park, Surrey, England). Roller coster ini mungkin akan membuat anda muntah kerana keretanya yang akan berputar sebanyak 4 kali berturut-turut dan anda akan merasa seperti sebuah gasing yang sedang dberputar. Purata putaran dalam roller coster ini ada 10 kombinasi putaran.



 
Saya Pengedar Sah Produk Shaklee

Produk Kesihatan dan Supplement Lengkap untuk seisi keluarga..

Dapatkan Supplement Multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan zat mineral dari hanya RM 45.00* sahaja sebulan.

Limited Stok Siapa Cepat Dia Dapat..


Saya Pengedar Sah Produk Supplement Shaklee 
Wan Zulkifli bin Wan Hanapi 
Shaklee Id : 924142 
sms/call :019-9427541 
COD : Ipoh, Kuala Kangsar, Seri Iskandar, Batu Gajah, Gopeng, dan Sungai Siput, Perak

* Harga tidak termasuk pos, Pack untuk sebulan adalah repack dari pack asal (2 bulan).

Kita perlu supplement kerana kita tidak mendapat khasiat yang sepatutnya dalam pemakanan harian kita. Supplement membantu kita mendapatkan khasiat yang sepatutnya..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..