Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Friday, July 22, 2011

Patung Berkata "Islam Is The Light"

Photobucket

KNIGHTSVILLE Beberapa tahun lalu, Rachel Jones dikejutkan dengan sebuah anak patung anaknya yang berusia 4 tahun dapat berkata kata "Islam Is The Light" (Islam Adalah Cahaya). Dan dia menjadi lebih terkejut ketika mendapati pesan yang sama juga terdapat dalam game Nintendo DS milik putrinya.

Rachel mengatakan dia menghadiahkan permainan berjudul Baby Pals kepada puterinya yang berusia 8 tahun. Namun dia tidak menduga dalam permainan tersebut juga terdapat pesan yang sama.

Kami sedang duduk di dapur, dan puteriku itu yang sedang bermain game tersebut tiba-tiba mamandangku dan mengatakan bahawa bayi di dalam permainan tersebut mengatakan sesuatu, jadi saya melihatnya dan mendapati bahwa bayi tersebut mengatakan "Islam Is The Light", Jelas Rachel lagi.

Pesan yang terdapat dalam boneka dan game itu disampaikan dalam suara yang sama.

Nintendo memberikan rating E pada game tersebut, yang bermaksud ia dapat dimainkan semua peringkat usia.

Dalam game tersebut, pemain dapat berinteraksi dengan bayi mereka, memberinya makan, mengajaknya bermain, atau menimangnya untuk tidur, namun pesan Islam tersebut hanya muncul di saat-saat tertentu.

Sementara perwakilan Nintendo mengatakan game Baby Pals dibuat oleh pihak ketiga yang bermakna ia telah lepas dari tanggung jawab mereka meskipun game tersebut dilesenkan oleh mereka.

Hingga saat ini pihak pembuat game Crave Entertainment belum dapat memberi penjelasan apapun mengenai hal mengejutkan tersebut.

Game Baby Pals dapat dibeli di beberapa tempat seperti Game Stop, Walmart.com, Amazon.com dan Target.com.

Memang cara Allah SWT dalam menyampaikan kebenaran akan Islam dapat melalui jalan apapun, bahkan yang seringkali kita remehkan.



Cinch Shake Mix Shaklee, Jom sihat dengan Shaklee



Ingin Mengurangkan Berat Badan ? Cinch Shake Mix Shaklee adalah jawapannya. Ianya sihat, selamat dan berkesan.

Hubungi saya perunding vitamin anda..
Iju dan Sharaz
Shaklee Independent Distributor [ ID NO : 924142]
sms/whatsapp : 018 - 2915102
FB : Ikut suke orang la..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..