Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Thursday, July 21, 2011

Fanpage Bantah Tayangan Tahajjud Cinta Diwujudkan?

Photobucket

Drama arahan Erma Fatima hasil lakonan pelakon popular Fazura, Shahz Jaszle & Fauziah Gous mula mendapat tentangan daripada sebuah kumpulan fanpage.

Fanpage Facebook, “Kami Bantah Tayangan Perdana Tahajjud Cinta” telah diwujudkan dengan jumlah penyokong sekitar 1411 Like. Motif penubuhan fanpage berkenaan dikatakan, “membantah jalan cerita dan gaya lakonan yang jelas menghina muslimat yang berpurdah.”

“Kami masih lagi membuka ruang untuk komen dan kritikan membina terhadap drama Tahajud Cinta. Kita bukan mahu menjatuhkan industri filem, malah mahu industri ini berkembang selari dengan kehendak Islam. Islam itukan syumul,” kata admin Fanpage berkenaan melalui statusnya.

Ada pendapat yang sensitif dengan penayangan Tahajjud Cinta kerana dipercayai menjatuhkan institusi pendidikan sekolah pondok.

Namun, ada yang menyokong penayangan Tahajjud Cinta dengan memberikan pendapat yang lebih terbuka.

Setakat ini, ada cadangan untuk mengutarakan aduan kepada pihak Media Prima atas penayangan drama tersebut. Info : Tahajjud Cinta ditayangkan setiap hari Jumaat, jam 9 malam di TV3.


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Diantara babak - babak yang menjadi kemarahan penonton apabila menonton Drama Tahajjud Cinta ini..
Photobucket
Didalam Islam seorang lelaki bukan muhrim tidak boleh menyentuh mana - mana bahagian wanita yang bukan muhrimnya walaupun berlapik.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Semoga pengarah - pengarah diluar sana mengambil iktibar dan kebebasan berkarya bukanlah menjadi satu 'lesen' untuk memperlekehkan islam... Niat tidak menghalalkan cara..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..