Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Wednesday, August 3, 2011

I'm About To Prove U Wrong : Rebbecca Black

Photobucket

Nampaknya kebencian terhadap penyanyi baru Rebbecca Black semakin menuncak sejak Friday sehingga amat sukar sekali jika hendak melihat ada komen2 yang positif tentang lagu, dirinya dan video klipnya malah dia jadi bahan jenaka pulak di youtube.

Apa yang saya tahu Rebbecca Black ini baru berusia 14 tahun, lahir pada 21 Jun 1997 dan asal dari Amerika. Muda sangat lagi tu..

Photobucket

Rabecca Black dilabel dibawah label rakaman ARK Music Factory. Lagu Friday ni meletup di you tube, bukan sebab suara dia sedap, tapi popular sebab suara dia yang tak sedap. Popular jugak tu walaupun suara tak sesedap mana. Banyak pengkritik muzik menganggapnya sebagai "lagu terburuk yang pernah dicipta" kategori video muzik.

Photobucket

Nampaknya tidak semua yang membenci beliau. Pastinya anda akan terkejut jika saya beritahu bahawa Simon Cowell adalah peminat beliau "Saya menyukainya dan bukti bahawa ia mendapat begitu banyak publisiti. Ramai orang yang membenci lagu tersebut tetapi saya mengangapnya sebagai sesuatu yang menarik dan lucu. " kata bekas juri American Idol itu.

Dan apabila ditanya sejauh mana dia menyukai Rebecca. Simon menjawab beliau amat teringin berjumpa Rebbecca kerana tiada siapa pun yang berjaya membuat kontrovesi sebesar ini dalam beberapa minggu sahaja, saya mahu bertemu dengannya. saya menyukai orang-orang yang sepertinya."

Photobucket

Nampaknya dengan hinaan dan cacian yang diterima tidak mematahkan semangat Rebecca Black untuk terus berkarya. Malah kini Rebecca Black mengeluarkan lagu terbaru My Moment bagi membuktikan yang dia telah berjaya dalam bidang musik. Baru ade 2 lagu dah dianggap berjaya kah??? Lagu ini juga tidak ketinggalan mendapat kritikan - kritikan pedas di luar sana. Antara lirik lagu tersebutyang ditujukan kepada mereka yang membencinya:

Were you the one who said that I would be nothing
Well, I’m about to prove you wrong
I’m not the only one who believes in something
My one wish is about to come true

Video clip lagu tersebut dikatakan berlebihan dimana seolah - olah rebecca telah menghasilkan lebih dari 100 album dan ingin mengatakan kepada dunia yang beliau telah berjaya dipersada seni sedangkan beliau baru ada 2 single jer.

Photobucket

Terbaru satu video di youtube dinamakan Kid React memaparkan reaksi kanak-kanak apabila melihat video Friday dan terbaru "My Moment" Rebbecca Black ini.. Saksikan..



No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..