Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Wednesday, June 22, 2011

Robert Gabriel Mugabe - President Zimbabwe

Kenapa manusia mudah terleka dengan kuasa dan kemewahan, dahulunya seorang pejuang pembebasan tetapi sekarang, dia tiada bezanya dengan penjajah British :

Photobucket

Robert
Gabriel Mugabe (lahir pada 1924) adalah watak utamadi dalam perjuangan pembebasan di Zimbabwe (dahulunya dikenali sebagai Southern Rhodesia) selama hampir dua dekad. Walaupun sering dihalang dan di ganggu oleh rejim peneroka orang putih, Mugabe menentang cubaan untuk memecah belahkan kaumnya dan mengekalkan komitmen sengit dengan prinsip-prinsip kesaksamaan kaum dan demokrasi. Pada tahun 1980 beliau menjadi perdana menteri berkulit hitam pertama Zimbabwe.

Robert Mugabe telah dilahirkan pada 21 Februari 1924, di Pejabat Perwakilan Kutama dalam Zvimba, Southern Rhodesia (kini Zimbabwe) empat bulan selepas ia menjadi tanah jajahan British. Mugabe merupakan anak kepada petani petani dan tukang kayu. Beliau memulakan pendidikan di misi Jesuit berhampiran dan tidak lama lagi terbukti seorang pelajar mampu di bawah bimbingan Bapa O'Hea. Selama sembilan tahun dia mengajar di sekolah-sekolah pelbagai sementara juga berterusan untuk belajar secara persendirian sijil matrikulasi sebelum pergi ke Universiti Fort Hare di Afrika Selatan, di mana beliau telah menerima sarjana seni dalam Bahasa Inggeris dan sejarah pada tahun 1951.

Rumah Beliau Sekarang :

Photobucket


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Keadaan Rakyat Zimbabwe sekarang :

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Kanak-Kanak
 

Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Orang Dewasa

 

Saya Pengedar Sah Produk Shaklee


Produk Kesihatan dan Supplement Lengkap untuk seisi keluarga..

Dapatkan Supplement Multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan zat mineral dari hanya RM 45.00* sahaja sebulan.

Limited Stok Siapa Cepat Dia Dapat..

Saya Pengedar Sah Produk Supplement Shaklee 
Wan Zulkifli bin Wan Hanapi 
Shaklee Id : 924142 
sms/call :019-9427541 
COD : Ipoh, Kuala Kangsar, Seri Iskandar, Batu Gajah, Gopeng, dan Sungai Siput, Perak

* Harga tidak termasuk pos, Pack untuk sebulan adalah repack dari pack asal (2 bulan).

Kita perlu supplement kerana kita tidak mendapat khasiat yang sepatutnya dalam pemakanan harian kita. Supplement membantu kita mendapatkan khasiat yang sepatutnya..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..