Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Thursday, June 23, 2011

Hukum Wanita Dan Wangian

Photobucket












Apa Hukum Wanita Memakai Wangi - Wangian?

Ada yang berpendapat harus kerana ramai wanita zaman kini yang berkerja dan memerlukan mereka untuk bertemu dengan ramai orang atau pelanggan malah dengan wangian wanita merasakan mereka lebih berkeyakinan ketika di pejabat.

Tetapi adakah wanita sedar selagi wangian itu berada di badan mereka dan di hidu pula oleh rakan sepejabat yang bukan muhrim atau pelanggan maka setiap saat mereka akan berdosa. Kenapa ini terjadi??

Kerana Kata Nabi Shallallahu 'Alaihi Wasallam dalam sabdanya:

"Barangsiapa di antara wanita yang memakai wangian, kemudian berjalan di tengah kaum lelaki, agar mereka mencium bau ( wangi ) nya, maka ia adalah sama dengan berzina." (H.R. Ahmad)

Sabda Nabi Shallallahu 'Alaihi Wasallam lagi:

"Barangsiapa di antara perempuan yang memakai wangian, kemudian keluar menuju masjid, supaya dicium bau ( wangi ) nya, tidak akan diterima solatnya hingga ia mandi seperti mandi junub ( besar )." (H.R. Ahmad)


"Habis tu takkan nak jumpe client dengan bau badan yang busuk, lari la client."

Apabila kita mati kelak kita akan tinggal seorang diri dalam kubur dah takde client - client lagi dah untuk tolong kita bila kita kena seksa.

"Kalau saya menggenakan pewangi saya rasa keyakinan diri saya bertambah dan saya rasa diri saya cantik".

Hanya amalan kita sahaja yang akan Allah pandang di akhirat nanti segala kecantikan dan kemegahan tidak ada makna di sana.

Photobucket

Abu Hurairah menceritakan bahawa dia pernah bertemu dengan seorang wanita sedang pulang daripada masjid dan ia berbau wangiannya, lalu beliau menegur "Wahai hamba Allah, apakah kamu pulang dari masjid. Rasulullah s.a.w pernah bersabda bahawa Allah s.w.t tidak akan menerima solat wanita yang memakai bau-bauan ke masjid sehingga dia pulang dan mandi......" (Abu Daud, An-Nasaie, Ibnu Majah dan Al-Baihaqi)

Abu Musa meriwayatkan bahawa Nabi s.a.w bersabda, "Setiap mata itu berzina (apabila memandang dengan nafsu wanita yang asing). Dan seorang wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melalui sesuatu majlis, maka ia adalah demikian, demikian...(penzina)" (Riwayat Tirmidzi)
Daripada hadis-hadis di atas, maka jelaslah bahawa kaum wanita diharamkan memakai wangi-wangian ketika keluar dari rumah dan juga dilarang berhias berlebih-lebihan kecuali di rumah terutamanya di hadapan suaminya.

Mungkin ada yang akan berkata hadith itu untuk pergi ke masjid je tidak cakap pun tidak boleh pakai masa pergi kerja atau ke tampat awam. Tetapi cube kita fikir masa zaman dahulu ade ke wanita yang bekerja?? Fikir - fikirkan la wahai kaum wanita jangan terlalu menurut hawa nafsu tu sangat dan elakkanlah dari diri anda menjadi bahan bakar api neraka.

Wallahualam... Dan kepadanya lah kita kembali..
Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Kanak-Kanak

Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Orang Dewasa

 
Saya Pengedar Sah Produk Shaklee
Produk Kesihatan dan Supplement Lengkap untuk seisi keluarga..

Dapatkan Supplement Multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan zat mineral dari hanya RM 45.00* sahaja sebulan.

Limited Stok Siapa Cepat Dia Dapat..

Saya Pengedar Sah Produk Supplement Shaklee 
Wan Zulkifli bin Wan Hanapi 
Shaklee Id : 924142 
sms/call :019-9427541 
COD : Ipoh, Kuala Kangsar, Seri Iskandar, Batu Gajah, Gopeng, dan Sungai Siput, Perak


* Harga tidak termasuk pos, Pack untuk sebulan adalah repack dari pack asal (2 bulan).

Kita perlu supplement kerana kita tidak mendapat khasiat yang sepatutnya dalam pemakanan harian kita. Supplement membantu kita mendapatkan khasiat yang sepatutnya..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..