Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Thursday, June 30, 2011

Kek Lok Tong Cave

Gua Kek Lok Tong

Photobucket

Terletak di Rapat Setia Ipoh Perak, Gua Kek Lok Tong Menjadi tarikan utama pelancong di kawansan Ipoh (Daerah Kinta), ia merupakan bekas rumah ibadat penganut agama Buddha gua ini dipenuhi dengan taman taman dan gua yang indah, taman bunga Kek Lok Tong terletak dilembah bukit dimana pemandangan sekitarnya sangat memukau, ia sangat sesuai kepada pecinta alam dan juru gambar.

Dibuka setiap hari dari pukul 7 pagi hingga 7 malam, Gua Kek Lok Tong sentiasa bersedia menati kehadiran anda, sesuai untuk beriadah dan berjogging pada pagi dan petang.

Gua Kek Lok Tong ini masih mengekalkan keindahan semulajadi guanya, di penuhi dengan stalactite dan stalagmite yang semula jadi.


No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..