Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Saturday, April 6, 2013

7 Amalan Elak Sihir Santau (Amalan 5)

Amalan 5 - Bangun Malam (Tahajjud dan Doa)


Tahajjud adalah amalan  soleh yang dituntut, apabila kita berdoa ketika melakukan Qiamulail atau bangun malam dan bertahajjud nescaya doa kita akan diampunkan..

Berdoalah dengan meminta perlindungan dari Allah yang maha kuasa..

Antara kelebihan lain Solat Sunat Tahajjud Adalah :

Abu Hurairah Radhiyallahu 'anhu mengatakan bahwa Rasulullah bersabda, 'Tuhan kita Yang Mahasuci dan Mahatinggi turun ke langit dunia. setiap malam ketika tinggal sepertiga malam yang akhir dengan berfirman, 'Siapakah yang mau berdoa kepada-Ku lalu Aku kabulkan? Siapakah yang mau meminta kepada-Ku lalu Aku kabulkan? Siapa yang mau meminta ampun kepada-Ku lalu Aku ampuni?'"

Salah satu caranya ialah dengan anda melakukan qiaimulail. Pada ketika ini apabila anda bangun tidur terutamanya pada pertengahan malam, otak anda dalam keadaan hening dan tenang. Paras kortisol amat rendah pada waktu ini.

"Dan dirikanlah sembahyang itu pada kedua tepi siang (pagi dan petang) dan pada bahagian permulaan daripada malam. Sesungguhnya perbuatan-perbuatan yang baik itu menghapuskan (dosa) perbuatan-perbuatan yang buruk. Itulah peringatan bagi orang-orang yang ingat. (Surah Hud:114)

<-- Balik ke Amalan 4..                                    Teruskan ke Amalan 6 di mukasurat sebelah -->

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..