Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Tuesday, July 16, 2013

Cara Nak Halau Tikus Dari Rumah




Iju paling tak suka mahkluk ni, dah la kotor busuk, kalau nak tau rumah kita dah dihuni ke tak, kita akan boleh tau hancing kencing tikus ni memang busuk..

Macam macam cara dah Iju guna untuk halau tikus dari rumah Iju. Perangkap dah guna, racun pun dah guna, gam dah guna tapi tikius tak hilang makin banyak lagi ada..

Gam tikus pernah cuba tapi kalau dah ada seekor sangkut, esoknya takkan ada lagi yang sangkut, tikut ni seolah olah tahu, dan bijak pula hahah..

Kalau pakai perangkap lak, tak tau nak bunuh tikus macam mana, ada sekali Iju terpaksa buang dengan sangkar sangkar sekali sebab takut kene gigit tikus hahaha..

Akhirnya Iju ada dengar tentang buah menyerupai epal, memang digunakan untuk halau tikus tapi Iju tak berkesempatan untuk guna cara tu..

Sebab Iju ada cara lain dah, berkesan, dan tak pening dah masalah tikus ni..

Tikus biasanya masuk kedalam rumah kita waktu malam dan keluar balik sebelum subuh, melainkan dia ada tempat untuk dia bersembunyi didalam rumah kita, tikus cukup gemar duduk dalam timbunan baju atau karpet dalam stor rumah. So jangan biarkan pakaian bertimbun dan karpet yg disimpan secara tak terusus sebab nanti tikus buat rumah..

Tutup semua lubang yang berkemungkinan tikus untuk masuk rumah, tingkap, lubang bilik air dan tandas, tingkap tandas pun tutup sebab tikus memang boleh masuk kut tingkap tinggi tu, Iju pernah tengok sendiri, tikus panjat dan masuk ikut tingkap..

Lepas tutup semua tikus kompom tak masuk dah, macam Iju sendiri tikus tak dapat masuk sebab nampak kesan pintu kene cakar, najis tikus merata rata diluar pintu..

Nak Kurus Dengan Cinch Shake Mix Shaklee, Jom sihat dengan Shaklee


Ingin Mengurangkan Berat Badan ? Cinch Shake Mix Shaklee adalah jawapannya. Ianya sihat, selamat dan berkesan.

Hubungi saya perunding vitamin anda..
Iju..
Shaklee Independent Distributor [ ID No : 924142]
sms/whatsapp : 018 - 2915102
FB : Ikut suke orang la..

5 comments:

  1. Saya nak share satu solusi yg saya jumpa di satu laman web. Harap dapat membantu. Boleh cuba guna produk dr jepun ni " rat repellent" . Mudah , murah & tak menyeksa binatang. Bau yg keluar akan menyebabkan tikus x selesa dan segera beredar. Boleh rujuk web ini. http://www.tenringgitshop.com

    ReplyDelete
  2. Boleh cuba guna alat halau tikus ultrasonic. RM80 je satu.

    http://abimiza.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Masalah besar sgh kalo tikus msk umah ni kan huhuhu

    ReplyDelete
  4. Banyak kaedah dan cara menghalau tikus ni. Ada yg semulajadi dan ada yg gunakan bahan kimia seperti racun. Better guna yg semulajadi dan berkesan mcm perangkap, pasang ultrasound, guna bau-bauan yg tikus tak suka dan sebagainya.

    ReplyDelete

Sahabat Iju..