Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Monday, May 13, 2013

Kenyataan Saya Di Putar Belit Media - Ahmad Said




 Berikut adalah penjelasan dari wakil Beliau

    Assalamualaikum dan selamat petang buat semua warga Terengganu.

    Berhubung isu fitnah dan khabar angin yang dilemparkan kepada Dato' Seri Ahmad Said, Admin memohon kepada semua terutama warga Terengganu agar menyelidik dahulu sebarang maklumat sebelum diterima bulat-bulat. Sikap segelintir pihak yang terus menerus cuba menjatuhkan kredibiliti Dato' Seri Ahmad Said amat dikesali.

    Kenyataan Dato’ Seri Haji Ahmad Said selepas Majlis Istiadat Perisytiharan Pelantikan Menteri Besar & Portfolio EXCO Negeri Terengganu semalam, telah diputar belit dan disalah tafsir oleh sesetengah pihak terutamanya oleh pembangkang.

    Kenyataan sebenar yang ditekan oleh Dato' Seri Ahmad Said sendiri ialah semasa kekalahan Barisan Nasional Terengganu di kawasan DUN yang kalah, Barisan Nasional telah mengambil inisiatif mewujudkan Pegawai Pembangunan DUN (PPD) yang dilantik melalui Kerajaan Negeri BN bagi membantu rakyat kawasan DUN yang kalah bagi menyalurkan segala bantuan kerajaan negeri serta menyelesaikan segala masalah rakyat di kawasan pembangkang.

    Tetapi di sebabkan sikap cakna PPD melalui kerajaan Barisan Nasional ini menyebabkan wakil rakyat PAS yang menang di kawasan PPD ini TIDAK MELAKSANAKAN TUGAS DAN KERJA YANG TELAH DI AMANAHKAN OLEH RAKYAT.

    Rakyat di DUN berkenaan diabaikan. Pembangunan tidak dilaksanakan sedangkan wakil rakyat PAS ini dibayar gaji dan elaun oleh kerajaan untuk memberi khidmat kepada rakyat di DUN berkenaan.

    Contoh yang jelas boleh dilihat di Rhu Rendang, Manir, Wakaf Mempelam. Apa pembangunan yang dibawa oleh wakil rakyat PAS, sedangkan mereka dibayar gaji. Ramai rakyat di kawasan berkenaan walaupun dari penyokong PAS sendiri mengadu pada wakil Pegawai Pembangunan DUN bukan pada wakil rakyat PAS yang dipilih. WAKIL RAKYAT PAS yang dibayar gaji dengan duit rakyat ini perlu melaksanakan tanggungjawab yang diberi bukan meletakkan tanggungjawabnya pada Barisan Nasional sahaja.

    Rakyat telah memilih wakil rakyat di kalangan PAS. Oleh itu, kita mahu melihat biar wakil rakyat ini memainkan peranan yang lebih untuk membantu rakyat di kawasan mereka, langkah ini bagi memberi ruang kepada semua wakil rakyat dapat melaksanakan tugas kepada DUN masing-masing, bekerja untuk rakyat, supaya rakyat dapat menilai sendiri keupayaan wakil rakyat yang mereka pilih pada PRU 13 baru-baru ini.

    Walaupun Barisan Nasional kalah di 15 kawasan DUN dalam negeri, tetapi 'AKU JANJI BARISAN NASIONAL' Terengganu tetap dijalankan di seluruh negeri ini untuk rakyat Terengganu dan mencapai Negeri Terengganu maju pada tahun 2020.

    Berkenaan dengan peruntukkan untuk pembangunan setiap DUN yang kalah akan sentiasa disalurkan tapi bukan lagi melalui Pegawai Pembangunan DUN tetapi melalui agensi-agensi kerajaan yang terdapat di kawasan berkenaan seperti Pejabat Daerah & Majlis Daerah yang akan diamanahkan untuk mengantikan PPD.

    Jika Pegawai Pembangunan DUN ini diteruskan, wakil rakyat PAS tidak akan bekerja untuk rakyat, jika perkhidmatan PPD ini diteruskan seperti tiada fungsi kepada DUN yang kalah kerana mereka seperti tidak dihargai dan diperlukan lagi oleh rakyat.

    Rakyat boleh menilai sendiri prestasi wakil rakyat di kawasan mereka sepanjang 4-5 tahun yang akan datang. Sememangnya kerajaan Barisan Nasional tidak pernah mengabaikan rakyat negeri Terengganu malahan pucuk pimpinan Barisan Nasional berterusan memberi yang terbaik demi kesejahteraan rakyat negeri ini.

    Diharapkan dengan penjelasan ini, tidak timbul lagi sebarang fitnah dan khabar angin yang cuba memutar belitkan perkara sebenar. Diminta semua
    pihak untuk menyelidik terlebih dahulu sebarang maklumat yang diterima dan jangan mudah untuk membuat sebarang spekulasi.

    Semoga kita semua bersatu hati demi kesejahteraan negeri ini. Amin.

    Terima Kasih.


Kenyataan Media Berhubung Isu Inihttp://buatbatu.blogspot.com/2013/05/bernama-terengganu-tidak-bercadang.html

Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Kanak-Kanak


Iklan Supplement Multivitamin Shaklee untuk Orang Dewasa

 
Saya Pengedar Sah Produk Shaklee
Produk Kesihatan dan Supplement Lengkap untuk seisi keluarga..

Dapatkan Supplement Multivitamin yang lengkap dengan 28 jenis vitamin dan zat mineral dari hanya RM 45.00* sahaja sebulan.

Limited Stok Siapa Cepat Dia Dapat..

Saya Pengedar Sah Produk Supplement Shaklee 
Wan Zulkifli bin Wan Hanapi 
Shaklee Id : 924142 
sms/call :019-9427541 
COD : Ipoh, Kuala Kangsar, Seri Iskandar, Batu Gajah, Gopeng, dan Sungai Siput, Perak

* Harga tidak termasuk pos, Pack untuk sebulan adalah repack dari pack asal (2 bulan).

Kita perlu supplement kerana kita tidak mendapat khasiat yang sepatutnya dalam pemakanan harian kita. Supplement membantu kita mendapatkan khasiat yang sepatutnya..

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..