Semoga Allah Beri Pahala Sedekah Pada Orang Yang Klik Iklan Dibawah, Amin..

Thursday, February 21, 2013

Fakta Tentang Kalsium

Kalsium dan Kepentingannya.




Kalsium adalah unsur kimia dalam jadual berkala yang bersimbolkan Ca dan mempunyai nombor atom 20.

Kalsium logam alkali bumi kelabu yang lembut yang digunakan sebagai agen penurun dalam penyarian torium, zirkonium dan uranium.

Kalsium adalah unsur kelima paling berlimpah dalam kerak Bumi. Ia amatlah penting bagi organisma hidup, terutamanya dalam fisiologi sel, dan merupakan unsur paling biasa dalam kebanyakan haiwan.

Kalsium adalah penting untuk pengecutan otot, pengaktifan oosit, membentuk tulang dan gigi yang kuat, pembekuan darah, penghantaran impuls saraf, pengawalaturan degupan jantung, dan keseimbangan bendalir dalam sel. Di Malaysia, antara 70% ke 85% orang dewasa tidak memperoleh kalsium yang mencukupi dalam diet mereka.

Berapa Kadar Harian Kalsium Badan Kita Perlu




Tak larat nak minum susu untuk keperluan Kalsium harian anda.. Ini dia suplement calcium/magnesium memudahkan kita memenuhi kehendak Kalsium badan kita..



Di Shaklee....supplement kalsium dikenali sebagai Ostematrix.. gabungan Calcium Magneisum lengkap dengan vitamin D … Sebiji OsteMatrix membekalkan 250mg Kalsium dan 100mg Vitamin D. Maka, untuk mendapatkan 100% nilai harian Vitamin D dan Kalsium, anda perlu ambil sebanyak 4 biji OsteMatrix setiap hari.. 2 biji pagi dan 2 biji malam..

Vitamin D membantu penyerapan Kalsium dengan lebih baik.

Jangan makan Kalsium pada kadar lebih dari 500mg sekali hadam, kerana badan kita menerima maximum 500mg sekali hadam yang lebih akan keluar dari tubuh melalui sisa kumuhan badan.

2 biji Shaklee sekali telan pagi dan malam untuk kesihatan yang lebih baik insyaallah..

Klik sini untuk Kelebihan OsteMatrix Dari Shaklee..





Pengedar Sah Shaklee Anda :

Wan Zulkifli bin Wan Hanapi
Shaklee ID: 924142
019-4927541
COD Ipoh, Kuala Kangsar, Sungai Siput dan Batu Gajah Perak

No comments:

Post a Comment

Sahabat Iju..